Mobilityforum.nl

Branchenieuws

Cisco start imagocampagne The Human Network
4-10-2006 – Cisco start de imagocampagne The Human Network waarin het netwerk, zowel zakelijk als privé, centraal staat in het dagelijkse leven.

Een nieuw logo en een aangepaste naam. Cisco, voorheen Cisco Systems, is een marketingcampagne, The Human Network, gestart om de nieuwe visie van het bedrijf wereldkundig te maken. Bij Cisco draait vanaf nu alles om ‘het netwerk’ en wat netwerken voor zowel consumenten als bedrijven kunnen betekenen. In de visie van de netwerkleverancier veranderen de netwerken de wijze waarop mensen met elkaar omgaan, met elkaar communiceren en zich vermaken. Bovendien lopen het privé en zakelijk gebruik van deze netwerken steeds meer in elkaar over. Cisco legt daarom vanaf nu in zijn marketinguitingen meer nadruk op hoe technologie van invloed is op het dagelijkse leven en minder focus op de inhoud van de technologie zelf. Onderdeel van de campagne is dus de naamsverandering en een nieuw logo. Het oude logo met de Golden Gate Bridge van San Francisco heeft een moderne restyling ondergaan. Het gerestylde logo moet, aldus Cisco, voor een breder publiek herkenbaar worden. Volgens Cisco zal de marketingcampagne allerlei onderdelen bevatten van de huidige Web 2.0-cultuur, zoals interactieve websites, weblogs en pod- en vodcasts van Cisco-medewerkers en -klanten. De campagne gaat officieel 5 oktober van start maar de gerestylde websites van het bedrijf zijn al online.

(3)