Mobilityforum.nl

Vergelijken leidt tot besparingen

Jaarlijks kunnen consumenten die veel bellen flink besparen op hun mobiele telefoniekosten. Vaak hebben zij niet door hoeveel zij per maand verbellen, waardoor de telefonierekening altijd weer een verrassing is. Deze telefoniekosten zijn vaak zo hoog omdat consumenten er niet bij stilstaan dat zij ook betalen voor de huur van het mobiele toestel.

Consumenten kunnen besparen door een sim only abonnement af te sluiten. Bij een dergelijk abonnement betaalt de consument alleen de belkosten en niet de kosten van een telefoon. De telefoon wordt namelijk bij een sim only abonnement niet geleverd, daar moet de consument zelf voor zorgen. In de meeste gevallen voldoet de mobiele telefoon nog prima en is de klant dus nog niet toe aan een nieuw toestel.

Daarnaast kunnen geabonneerden een zogeheten ‘belplafond’ instellen. Met het belplafond kunnen consumenten van tevoren aangeven voor hoeveel euro zij precies willen verbellen. Wanneer het belplafond bereikt is, stuurt de provider een sms’je de klant bijna aan zijn limiet zit. Online kan dan – net als bij prepaid – het tegoed worden opgewaardeerd.

Het vergelijken van sim only abonnementen is een goede manier om meer te weten te komen over sim only bellen en de besparingen die daarmee gerealiseerd kunnen worden.

(3)